Videoškolení

Rekvalifikační kurzy

eShop

Semináře

Ke stažení

Image a barevná typologie

[08.10.2006, , ]

S novou dobou vstoupilo do našich životů také mnoho nových pojmů. Jedním z nich je IMAGE. Velmi často je spojován se slovy jako management, marketing, manažer apod.


IMAGE A BAREVNÁ TYPOLOGIE

V hlavní roli se představuje image ženy, image muže, ale často se jedná i o image celé firmy. Co vlastně slovo image znamená? Jde o vnější působení člověka na jeho okolí. Důležité je sladění barev a stylu oblečení s chováním a vystupováním osoby tak, aby celkový dojem působil elegantně, energicky, stylově a pozitivně na lidi, se kterými se dnes a denně setkáváme při osobních schůzkách či větších obchodních jednáních.

Dojem o nás vzniká již v prvních třech vteřinách při vstupu do místnosti. Při vytváření správné image může velice pomoci tzv. barvová typologie, která patří k novějším vědním oborům a zabývá se vytvářením celkového dojmu sladěním barev našeho oblečení s barvou vlasů, ale hlavně s tónem naší pleti. Každý z nás má totiž jedinečný tón pleti, který nás provází od narození po celý náš život a nikdy se nemění. A tak nám některé barvy sluší a vypadáme v nich přímo zářivě a jiné naopak působí negativně na vzhled naší pleti, která pak vypadá unaveně, šedě až nezdravě. Barvy tak v našem životě hrají větší úlohu, než si dovedete představit. Není důležité upoutat vyzývavým oblečením, ale působit přirozeně, upraveně, zdravě a elegantně. Z tohoto důvodu je vhodné navštívit odborníka na barevnost vizáže a nechat si poradit nejen v oblasti barev, ale i typu oblečení.

Při volbě vhodných barevných odstínů se snažím přihlédnout i k osobnosti klienta a jeho vnitřní energii. Existují barvy, které dají vyniknout vaší osobnosti, nebo naopak ji zcela potlačí. Jistě jste již někdy zažili, že vám při setkání s nějakým člověkem utkvělo v paměti jeho oblečení, ale vůbec si nevybavíte jak vypadal jeho obličej. V tomto případě barva jeho oblečení zvítězila a potlačila výraz jeho osobnosti. U správně použitých barev si naopak zapamatujete, že měl např. zářivé, výrazné oči a vypadal velmi příjemně.

Určení správných barev vám velmi usnadní nakupování oděvů. Brzy se naučíte „vidět“ ty vhodné barvy pro váš typ. Myšlenka rozdělit typy lidí do čtyř skupin podle ročního období vznikla v USA a její autorkou je Carole Jackson. K názornému popsání barevnosti používá názvy ročních období, z nichž každé má své specifické barevné odstíny. Základní rozdělení barev je na „teplé“ a „studené“. Teplé barevné odstíny jsou vhodné pro typ „jarní“ a „podzimní“, naopak studené barvy jsou určeny pro typ „letní“ a „zimní“.

JARO“ rozkvétá v čirých, jemných barvách s teplými žlutými podtóny. Tyto barvy najdeme v probouzející se jarní přírodě – květiny, nové lupínky stromů….

LÉTO“ vynikne chladných, pastelových, jakoby zapudrovaných tónech. Chladivé akvarelové tóny nebe a moře, jemně růžové a fialkové květiny…..

PODZIM“ se rozzáří teplými tóny krásně zbarvených listů stromů. Sytá zeleň, vínová červeň, zlatavě žluté tóny……

ZIMA“ upoutá mrazivě ledovými barvami a výraznými kontrasty. Inspiruje se barvami zimní, mrazem ojíněné přírody s ve slunci jiskřícím sněhem.

Určení barevného typu vám velmi pomůže při sestavování šatníku a sladění barevnosti jeho jednotlivých dílů. Usnadní nám každodenní oblékání, protože všechny barvy k sobě ladí, dají se úspěšně navzájem kombinovat. Vždy budete vypadat vkusně, elegantně a budete dobře působit na své okolí. Budete se cítit sebejistě a vaše jednání budou úspěšnější.



Napište nám


Pole označená (*) musíte vyplnit.

*

*

*

*

*

*

*

*

Ověřovací kód *


Nejčtenější